25 dec. 2011

Jul utan barn?.....nej

Äntligen en riktig jul. Julgran från skogen, barn i stugan, godis i skålarna och glädjen är nästan på topp. Ännu återstår ngt särskilt innan allt klaffar helt men det behåller jag för mej själv... Helgen har varit som förväntat helt ok. Åter igen har man fått en riktig jul när man har smått i sällskapet. Love sov sig genom sin första julafton i allas famn :) 4 generationer var samlade på självaste julafton. Juldagen firades även i sällskap av släkt och ännu mera barn fast nu i llite större format :) Och så äntligen har jag fattat ett beslut. Jag måste minska på sysslor som tar min tid. Och vad får då strykas från att göra listan???
Nja, det blir ju tyvärr inget tråkigt utan det blir min blogg som får vila framöver. Min tid tas upp av Love, hushåll och djur just nu så ngt måste jag säga nej till. Det har faktist gått så pass långt att jag inte längre kommer ihåg varken användarnamn eller lösenord till bloggen!!!! Det säger ju en del om hur ofta man har tid att sätta sig ner. När jag öppnar datorn så ser jag hur listan av mail blir längre och längre, FB lyser med sina små röda rutor med siffror i och när hinner jag läsa där?? Jo när jag sitter i baksätet av bilen och inte kan göra annat än just kolla min mail och fb. Trist? Ja mycket men man måste ju prioritera lite här i livet. Som tur är så har jag ju en make som kan berätta för mej vad som händer i min omvärld dvs Blogginlägg och gemensamma fb-vänner. Så gott folk: ha det nu bra och skriv så tangenterna nöts ut! Njut av julhelgen och gott nytt år (kanske glad påsk och midsommar också) Vi kanske möts igen i framtiden Kram på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar