20 aug. 2011

rådjursbesök, öga mot öga, bara 5 meter mellan oss.....

Bara en sekund efter att jag släppt ut Kompis nu på morgonen kom rådjursbocken springandes mot honom!! Men hur tänkte han då? Inte alls antar jag eftersom han är brunstig.
Vad tänkte jag då? Hunden hade hunnit bakom knuten så jag såg honom inte längre. Jag kunde bara hoppas att han sprungit runt huset som han brukar göra  men så bra var det inte.......Han vände om och bemötte denna gäst på ett lite ohövligt sätt........
Jag hörde hur han blev större över bröstet när han tog i från klorna när han skulle skälla ut honom! Djupt och mörkt och vuxet. Sen hörde jag prassel i buskar och snart kom bocken, hunden och sprang bort från tomten. Kvar står en fin get och ser på hur den blivande maken for åt helt fel håll. Hon såg rätt snopen ut. Kompis kom tillbaks från ett annat håll efter en liten stund (som kändes rätt lång) och missade geten.
Gissa om han såg NÖJD ut?!

1 kommentar: