15 feb. 2009

En helt vanlig helg.....

Fredag: sorg, lördag: middag och övernattning i stan och söndag : diskbänksbyte.
Jag var till Ikea för ca en vecka sedan och köpte en ny diskbänk . I fyndhörnan låg den och kostade bara 175 kr......nästan gratis. Man kan nästan säga att jag tjänat pengar på att köpa den, som en del skulle säga.
Den har R och hans pappa installerat idag och allt gick bra ända tills jag skulle börja göra rent i skåpet efter dom. Jag upptäckte att det läckte vatten ur en koppling! Naturligtvis hade hans pappa hunnit åka hem o där stod vi, R som som inte känner sig så duktig på vvs och jag som inte kan alls. Vi kunde inte åtgärda felet utan nyinköppta kopplingar så R begav sig till E-tuna för att handla. Hur enkelt är det att hitta rätt saker en söndag eftermiddag?! Just för tillfället håller han på o meckar rör i köket, jag törs inte ens fråga hur det går för han ser ut som ett åskmoln och säger inte ett pip. Hoppas det löser sig ikväll för annars står vi här utan vatten till i morgon......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar