7 jan. 2009

besöksräknare.

jag hittade en sån av en slump. Och jag tänkte att eftersom det ändå är så många som säger att de läser min blogg och aldrig lämnar kommentarer så vore det intressant att veta hur många jag får ihop detta år...... Anledningen till varför jag ens öppnade min blogg i morse var att jag drömde ngt så verkligt att jag ville dela med mej av den drömmen. Jag har varit på en förhandstitt i mitt hem om ca ett år! Det är snö o kallt precis som nu. jag kliver upp på den breda trappen till dubbeldörren till mitt hem. Det hänger en krans på dörren och jag ser in genom fönstret att det är varmt o skönt där inne. Jag öppnar och blir mött av kompis som viftar glatt på svansen. Jag upptäcker att det inte längre är trångt i hallen, jag har klivit in i min nya hall. Pelletskaminen värmer gott och jag kikar in i mitt sovrum som är längst bak i hallen, Albert ligger i sängen o sover. Jag öppnar den första dörren till vänster och där har det precis blivit tapetserat åt en liten h*n som strax ska få flytta in. Ännu är dörr nummer 3 stängd för det är inte klart där bakom. Jag tar till höger direkt vid ytterdörren o slänger en blick ut genom fönstret, inglasade balkongen ser kall ut..... Några steg till sen är jag i köket. På min vänstra sida har jag högskåp med alla vitvaror och nästan all förvaring. På min högra sida ser det nästan likadant ut som idag med undantaget ; dubbel diskho, ingen spis. Jag står på ett nyslipat golv. Nästan mitt i rummet står en köksö med barstolar runt och en fruktskål på bänken. På spisen står maten färdiglagad, mmmm vad gott. När jag blickar framåt, bakom köksön så ser jag vårt matbord, det står där vår säng idag står. Det står ljus på bordet, dom brinner. Det är faktist mina nyinköpta värmeljushållare i blänkande metall-guldfärg-slitet-rosform. Nu har jag ju fönster runt om i köket så jag har full koll på baksidan, och kortsidan. Och till min förvåning så ser jag inte vedhögen på baksidan.......Min tanke går till Rickard. Jag vaknar av en puss på munnen och ett glatt godmorgon. Han har kommit hem från jobbet o kryper ner i sängen brevid mej. Mysigt. Sen blev det trångt för kompis vill naturligtvis delta i mysigheten. Helt plötsligt förvandlas min tillvaro till en trång värld. Husse bakom mej och på ytan som kvarstår framför mej.....Kompis! Jag känner mej vacumförpackad i detta sällskap så det får mej att kliva upp till verkligheten idag, suck!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vilket mysigt uppvaknande! =)
    Hoppas ni har det gott även i ert verkliga hem! Kul att du hittat min blogg. Kram /Maria

    SvaraRadera