6 jan. 2009

ny leksak

Jag har skaffat mej en ny leksak, nytt trådlöst tangentbord och ny mus. den gamla började bli så utsliten och hade börjat glappa.....musen till datorn alltså.....Så nu är det premiärbloggning med nya fräscha grejer! Min bärbara dator la av för några veckor sedan och då var man tvungen att börja använda den datorn som desutom är vår tv. Det blir kompliserat på många sätt. Detta har tärt på vårt liv en del på senare liv. Tycker jag i alla fall. Jag tror inte att R har lidit så mycket av det som jag. Om R vill läsa på nätet om dykning eller annat så får även jag göra det. Inte så kul alla gånger......Vill han titta på tv så får även jag göra det för datorn går ju inte att använda samtidigt. Eller naturligtvis tvärtom. Egentligen inga problem att prata om men ibland måste man lufta även små saker. Det gamla tangentbordet var dessutom ett dåligt sådant. Man var tvungen att rikta den riktigt rätt för att kunna skriva ordentligt, muskulan var det glapp i från första början men man kan inte kräva för mycket tydligen av en landstingsdator, Nicator support?????Bara en parantes det där med nicator. Jag sitter nu ordentligt bakåtlutad i soffan och har tangentbordet i knä´t, musen ligger brevid och allt fungerar! Jippie, hurra! Vilken lyx!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar