7 mars 2012

skitprat.

jag måste bara få berätta om vårt lilla bajsproblem just nu. Tidigare har det varit knöligt med hård mage och få bajstillfällen. Nu kommer det hela tiden!! Inte riktigt hela tiden men fler än 2 ggr per dag och då hamnar det oftast enda upp i  nacken och bakom öronen......Vi hade en måttligt rolig natt i natt. När jag vaknade av att Love knölade så skulle jag böja mej fram för att ta upp honom vilket resulterade i att hela min underarm hamnade i bajs. Pojken var gulbrun på hela ryggen ända upp i nacken. Likaså var sängen, gulbrun fläckvis.....
Efter helkropps-tvätt och renbäddning i sängen och en maskin startad med tvätt så klev vi ner i sängen igen och jag blir så nöjd över Love som bara lägger sig till rätta och somnar om. Vilken kille jag har!
Idag på förmiddagen hände samma sak igen. 50 minuter innan jag ska besikta bilen i Eskilstuna trycker han till och nu tvättar vi ända upp bakom öronen, suck. Jag var rätt så stressad just då. Tanken slog mej att man kan faktist klippa upp kläder för att undvika mer bajs på pojken. Men vi fixade det också helt normalt. Måtte det gå över snart för vätskeersättningen är inte så god heller.
Nu har jag berättat om våra förhållandevis små problem och vill skänka många kramar och tankar tilll Susanna med familj som befinner sig i Göteborg i väntan på ännu en op av "lilleman".

1 kommentar:

  1. ja himmel så det kan bli!! Tänk att det där med bajseri blir en så central fråga när barnen är små....men det är ju inte svårt att förstå att de blir ledsna när det inte funkar. Det vet man ju själv hur eländigt det är när magen är i olag... Skönt att han får ut sig allt även om du blir lite kletig här och där!! ;-D Vi saknar er fortfarande....
    Kram, Marita

    SvaraRadera