5 dec. 2011

1 månad har gått.

Mycket händer nu......
Från början ammade jag. Nu värmer vi flaskor.
Tidigare visste vi inte varför Love var ledsen.Nu känner vi honom bättre.
Vi har genomgått förkylning med näsdroppar och sug, magknip med div droppar för att komma åt problemet, torsk på tungan som krävde medicinering och vakenperioder nattetid. Personligen har jag bytt ut Alltihemmet mot Vi Föräldrar, "finkläder" mot "myskläder", pyssel och inredningsintresset är bytt mot tvätt av handdukar, bebiskläder och framförallt underlägg till skötbordet.
Samtalsämnen är inte längre "gott vin", arbete eller allt knasigt som djuren gör.....idag pratas det om hur mycket Love gott upp i vikt, hur lång han är och hur han sover. Hur många bajsblöjor man bytt osv.....
Tror ni att jag är duktig på att ta igen förlorad sömn? Nej, jag är nog sämst på just det. och vad gör jag när jag väl ska lägga mej? Jag tar med mej Love, lägger honom nära och kan inte somna för jag vill bara studera, sniffa i mej bebis-doft och beundra.
Snart kommer jag i mina gamla kläder också. Bra eller dåligt?? Bra för att det är ett bevis på att jag går ner i vikt, dåligt för jag är jäkligt sugen på att handla nytt :)
Ja, livet förändras fort ibland och häromdan ställde jag mej frågan; Vad var betydelsefullt i vårt liv innan Love kom? Jaaaa, ni kan ju gissa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar