22 aug. 2011

Besök på MVC.

Så där ja, nu är ännu ett besök hos barnmorskan avklarat.
Hb kontroll får vänta till 13/9. Hon berättade för mej att en liten del av den kvinnliga befolkningen på jorden har den typ av järnreserv som jag har men de flesta bor vid medelhavsländerna.
Bltr 120/60, ok!
Barnet har lagt sig till rätta.
Barnet levde loppan när hjärtljudet skulle tas  :) det är ett livligt litet barn. Till slut kom hon fram till 146 slag i minuten.
Barnet följer sin tillväxtkurva exemplariskt, :)
Mamma följer tillväxtkurvan exemplariskt, 2 hekto på 4 v. med andra ord ev inget alls :))
Jag har ju som sagt var varit sjuk i en vecka och då tror jag att jag tappade några hekto.
 Blodgrupperings provsvar är OK!
Nu kan vi bara vänta.
Efteråt åkte jag till IKEA för att handla lite galgar till det lilla livet. Jag fick i morse en massa barnkläder från snälla Jessica, Oh så fina de var. Samtidigt insåg jag att garderoben som vi handlat saknar inredning.....
Nu blir jag ännu mer sugen på att handla kläder och prylar till det lilla barnet!
Men det får bli en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar