21 aug. 2011

80 dagar till beräknad förlossning.

eller 11 v om man så vill. Nedräkningen pågår.
Jag drömmer massor av konstiga overkliga saker som har med barn och förlossning att göra. Häromdan drömde jag om Carolines förlossning November -92. Det var inget overkligt eller konstigt i den.
Det jag drömde om var stunden när jag fick henne på mitt bröst och hon greppade bröstet på en gång.
Det jag märkte på en gång var att hon hade likadana leverfläckar i ansiktet och min hudstruktur. Jag vill minnas att allt gick väldigt smidigt och fort. Det tog inte mer än 30 minuter för flickan att komma ut. När jag hörde hur stor hon var, 4065 g, bad jag dem sy ihop allt för jag var helt övertygad om att allt gått sönder. Haha, vilken tur att dom inte gör sånt!

Jag drömmer också om hur jag ska föda i en ambulans på väg till Västerås. Det är en 1/2 m nysnö på vägarna och mitt i natten. Plogbilar syns inte till över huvudtaget. Och Rickard jobbar natt i Eskilstuna!!!!
 Är detta en sann dröm? Vem vet, det skulle kunna bli så. Eller inte.

1 kommentar:

  1. Vad underbart att i drömmen få återuppleva en av sina absolut lyckligaste stunder i livet, när man får upp sin lilla nyfödda bebis på bröstet...

    Och den andra drömmen bara får inte vara en sanndröm! Huga!

    SvaraRadera