1 mars 2009

familje"fest"

lördagen började tidigt. kl 09.00 kom svärföräldrarna på frukost. Det blev äkta hotellfrukost, färsk frukt, juice, yougurt, musli, flingor, ägg, ost, salami, fikonmarmelad och kaffe. Efter att ha mumsat i oss frukost fick vi klä på oss riktigt ordentligt. Då kom även Rś mormor med särbo. Hon skulle stå för mathållningen denna dag. sagt o gjort, vi gick ut allihopa på baksidan, plockade fram vedklyv, stora cirkelsågen och sen började dagsverket. Hälften av vedhögen är nu uppsågad och staplad. Jag kan se till grannen nu, underbart. Jag vet inte hur många gånger jag svurit över att inte kunna ha en fin utsikt på baksidan. Därmed inte sagt att grannens tomt ser så mycket bättre ut men jag ser åtminstonde längre bort än 3 m utanför fönstret. Till lunch åt vi Pitepalt med smör och lingon. Guuuud så gott! Vi avslutade arbetsdan med kaffe i värmen från öppna spisen och med "pensionärskaka" som mormor kallar den. "det är en sån som gamlingar brukar göra" Hon anser sig själv inte vara gammal, hihi......härligt! När allt folk åkt hem till sig satte vi oss i varsin soffa och pustade ut och väntade på att det skulle bli badvärme i Baljan. När klockan började närma sig 22 gled vi ner i 40 gradigt vatten och försökte se den stjärnklara himlen mellan all vattenånga som steg upp iom att vi klev ner. Vi konstaterade att vi är lyckligt lottade som har sån tur med anhöriga som ställer upp och att vi har baljan. Det är som om man lämnar alla bekymmer och krämpor där när man badat. "kvicksunds spa med breakfast and bodywork"haha....

2 kommentarer:

  1. Ååå vad gott med pitepalt! Var flera år sen jag åt det sist... Nåt som jag defenitivt längtar efter! Fast vi brukar skippa fläsket. Kram!

    SvaraRadera
  2. Anonym1.3.09

    pitepalt! Nu är jag avundsjuk!! Blev det något kvar som kan kan tigga åt sig?? Det var massor med år sedan jag åt det....

    SvaraRadera