10 feb. 2009

Medicinlabb i köket....

i går kväll plockade jag undan nässpray, schema till hormoninjektionerna, injektionspennan och alla kanyler. Jag plockade fram ur kylen 3 glasampuller, en med vätska och 2 med 5000 IE pulver. En spruta och uppdragningskanyl, en kanyl för subcutan inj och sen fick man börja laborera enl ett annat schema. Jag kan känna mej nervös trots att jag har sjukvårdsutbildning men jag försöker tänka mej in i en ovans människas situation. När hon står där 10 minuter kvar tills hon måste ta sin injektion, bryta av halsen på glasampuller och det måste gå bra! det får inte bli fel. I bipacksedeln till medicinen står det; ....vid för hög dos kontakta genast giftinformationen, medicinrådgivningen...Hur enkelt är det då att stå där lugn o harmonisk för att detta ska leda till en graviditet? Nu gick det ju bra igår för mej, jag var t.om. lite för otålig så jag fick vackert vänta en kvart innan jag fick ta sprutan. Det är nämligen viktigt att den tas exakt när man ska. 21.00 igår skulle vi ta. Det ringde de från Uppsala och sa i förrgår. Det sved mer än någon annan injektion jag någonsin tagit men......det är för en god sak. Idag ska jag vara helt medicinfri och imorgon Onsdag så här dags bör jag redan ligga i gynstolen för att plocka ut äggen, drogad och smärtpåverkad. fortsättning följer.....

1 kommentar:

  1. Hoppas allt går bra. Vi håller tummar och tassar!

    SvaraRadera