18 nov. 2011

Hej Bloggen.

Jag har inte varit här på en stund men det beror på att jag har haft fullt upp med att beundra det lilla liv vi äntligen har fått till vår lilla familj. Vi har suttit och fånstirrat på underverket varje dag de stunder han är vaken. Vi har delat glädjen med nära o kära, vänner och familj. Dagarna bara rusar förbi. Varje dag händer något nytt. Vi har fått uppleva en nyfiken blick som söker ögonkontakt, vi har njutit av stunder med närhet och ömhet. Love har lyft på huvet och håller det relativt stadigt. Det är som doktorn sa på BB, en stark liten krabat......Allt har dock inte varit frid o fröjd. Vår lilla Love säger ifrån ordentligt när han inte är nöjd med sin tillvaro. Han kan också ligga själv och studera sin omgivning hellst då nattetid vilket kanske vi inte uppskattar lika mycket men sånt är livet. Det finns bra och mindre bra stunder.
 Jag hade för avsikt att amma men inga förhoppningar om att det skulle fungera särskilt länge då det inte har fungerat med de tidigare barn jag fött. Vi har gått över till tillägg och vi känner oss nöjda allihopa med detta. Love har träffat BVC-tanten också :) Hon gav tummen upp för honom. Inte för att jag hade förväntat mej något annat.
Nu är det dags att återgå till verkligheten och ta med Love på en promenad, han har precis fått mat av sin pappa och borde vara redo för en sovstund i vagnen. Hej så länge, vi hörs!

1 kommentar:

  1. Vad är det jag ser? Världens största grattis till en helt underbar liten sötnos!

    Hoppas att han inte kör alldeles slut på er. Det där med ersättning körde jag också med redan från början och det brukar vara bra för nattsömnen för dom där små så jag hoppas att även lille Love kommer in i rätt rutinger snart.

    Snoosa massa bebis och NJUT, stor kram från Lisa

    SvaraRadera