9 feb. 2011

Åk till BAUHAUS och köp pellets, eller inte.

Bra priser som oftast men servicen är urusel.
Igår åkte maken till dom för att handla pellets till ett bra pris. kruxet var då att han var tvungen att handla en hel pall för att få ett bra pris. Detta upplyste dom om när han lastat bilen full (halv pall). men snälla som dom är så kunde dom göra en överenskommelse med honom om att han fick under dagen idag hämta en halvpall till och då få reduserat pris. Dom va så snälla att dom erbjöd honom att betala för en hel pall men dom kunde inte garantera att han fick en halv pall idag.....vem går på det? Inte vi i alla fall. Idag åkte vi dit och lastade på den där halva pallen för att få reduserat pris. I kassan på drive-in kom problemet. Kvinnan som var i kassan nästan kröp in i bilen för att räkna säckar, påstod att priset inte stämde och att en överenskommelse inte fanns!! Jag kände hur humöret sattes ur balans helt! Jag klev ur bilen för att se vad det var för en varelse som var så ovillig till att samarbeta. En tvärhand hög, mörk och ättrig! jag klarar inte av att bete mej som en resonlig vuxen just nu!!! Jag stolpar bort till andra änden av hallen, klättrar upp för pallar till högsta punkten och sliter ner den stora skylten med aktuellt pris/pall och hoppar ner för att stolpa tillbaka med hög puls och frustande som en tjur. Jag slänger upp skylten så mänskan bakom glasrutan ser vad det är för pris......ska det va så här? problem nr 1 är ur världen ......nu till nästa. Hon kan inte i sin kassa göra ngt åt det trots att hon precis har konstaterat att vi har rätt. Vi ska åka runt och kliva in i butiken och ställa oss i kö till kundtjänst!! En blond liten figur kommer ffram med ett colgate leende och undrar om hon kan hjälpa oss!? Andas lungt nu tänker jag.......efter några telefonsamtal och konferens med sina kollegor bakom en skärmvägg kommer hon också på att kunden har rätt. Eller var det så att det stod ngt otäckt i pannan på mej!?? problem nr 3, Med en tonart högt i det blå sjunger mänskan fram att ni kan inte få kontanter, vill du vara vänlig och stoppa in ditt visakort så gör vi en återbetalningg!! ler!! Nu till den viktiga frågan. ska vi handla där fler gånger? NEJ!

1 kommentar:

  1. ja ärligt talat, Bauhaus personal har problem...stooora problem....de är så jäkla icke service minded.....vi har helt ledsnat på att handla där!!! Bra att du stod på dig! Ser framför mig hur du klättar upp för att riva ner skylten...hahaha....du är underbar!
    kram, Marita

    SvaraRadera