5 juni 2010

konstrottingmöbler

Jag har irrat runt i två dagar efter billiga konstrottingmöbler till vår inglasade altan.....suck! Hur ska man kunna veta vad som är prisvärt när det fins tusen olika tillverkare när ögat ser bara en sak? Jag har åkt runt i eskilstuna en dag......6 olika affärer med nästan samma möbler. Men man kan ju inte jämföra priser när det inte ser likadant ut! antingen finns det en 3-sits soffa som är lika bred som en 2-sits soffa. Färgnyanserna skiljer sig, kvalitet på dynor, vattentåligt eller inte? fåtöljer eller soffa? litet bord eller stort? Vad vill jag hadå? Många sittplatser, inte för stort, ett bord som kan användas till fika-bord åtminstonde, billigt!!!Nisses i Västerås hade vad jag sökte, en modulsoffa med 6 sittplatser, ljusa dynor, ett bord med plats för 6 kaffekoppar och blomvas. Och det bästa av allt, priset! Jag bestämde mej för den, bokade och ångrade mej......bokade och höll på att ångra mej men bestämde mej för att den skulle vi ha. Nästa problem....jag vill ha hem den på en gång, jag har ingen bil med dragkrok, släpkärran är utlånad och det värsta av allt....jag kan inte backa med släp även om jag hade allt det där! Jag ringde svärfar men han var upptagen med sitt och jag hade inte hjärta att slita honom från badrumsrenoveringen. Vad göra? Grannen har bil och släp som jag hade på känn att han inte skulle behöva använda idag eftersom han var sysselsatt med annat. Det skadar inte att prova ringa......jag fick napp! Yes!


Kompis inspekterar nya möbeln.....




 jag hade köpt en soffa som jag var nöjd med och jag skulle få hem den samma dag!! Lyckan var gjord! Nu undrar ni säkert vad min bättre hälft gjorde eftersom han annars brukar fixa sånt som jag inte kan. Han har dykutbildning hela helgen och lyser med sin frånvaro. Kvällen avslutades med invigning av soffan i goda vänners sällskap, supermysigt! Om vädret tillåter kommer jag ligga i soffan och mysa hela dan i morgon.
Tarzan har godkänt soffan som sovplats!
kram!

2 kommentarer:

  1. Tack för igår! Supergott! Supermysigt, som alltid tillsammans med dig!
    Det blev supersnyggt med nya soffan, bekväm var den också!
    kram, Marita

    SvaraRadera
  2. Anonym6.6.10

    Hej hopp!! va fint ni får det...kommer ut med kidsen och kikar någon dag..kram Maria S

    SvaraRadera