14 mars 2010

Nu har helgen passerat. För en gångs skull så har helginnehållet varit lite varierande. Vi har inte bara byggt hus. I fredags städades hela huset, vi hade besök av Ulf, sociala tjänster och framåt kvällningen intog vi en Paltmiddag hos svärföräldrarna. Lördagen bestod av bygga lite, Hälsa på vänner som också bygger. Det är kul att se hur det går för andra som bygger från grunden som vi har gjort. Man minns med ett leende på läpparna kvällarna med ryggvärk och allt slit man utstått, för det känns som så länge sen. Vi avslutade lördagens turne med andra vänner. De bjöd på god mat, som dottern i huset beställt av sina föräldrar och lite vin. Det gjorde gott. Det var nog bland de första gångerna man kunde vara borta hos folk under vinterhalvåret och slippa känna att man måste hem o elda. Vi har ju nu en pelletskamin som sköter det nästan av sig själv. För andra det kanske är en självklar sak men för mej lite lyx.
Söndag, vilodag......nja. Inte riktigt. Lång promenad med Kompis, slipa tak, måla tak och nu har även taklisterna kommit på plats. Några maskiner tvätt har jag hunnit med också. Men det känns som en lugn dag ändå. Just nu i skrivande stund sitter jag bekvämt i våra nya fåtöljer med fötterna i högläge på fotpallen. R lägger golv och strax är vi sysslolösa igen. Igår kväll satt jag och hävdade att jag inte längre är lika energisk som förr men jag tror att jag får backa på den. När man väljer att se sig som sysslolös istället för färdig för att vila eller njuta av att inte behöva göra nåt, då kanske man fortfarande är lite manisk? Inte vet jag.
kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar