20 feb. 2010

Hur viktiga är traditioner?

Jag har födelsedag idag. Jag tänkte inte på det när jag vaknade, när jag åkte till jobbet eller innan rapporten men då jag tittade i kalendern så var det något bekant över datumet, Födelsedag! Då måste man ju fixa tårta till eftermiddagsfikat! Maken grattade mej över telefon i morse och överaskade mej med en tårta. Vi skulle inte fira på ngt speciellt sätt men sen kom svärföräldrarna under kvällen. Dom är trogna traditionsfirare! Trots oväder så tar dom sej hem till oss för att fira mej. Jag blir glad. Är jag också traditionsbunden trots allt? Mina föräldrar är inte mycket för uppvaktning på födelsedagar. Gör det ngt? Jag vet inte. Som vanligt kollar jag av min mail på kvällen och blir alldeles förvånad......Facebook säger jag bara. Håller facebook ihop världen åt oss? Är det vår nya kalender? Så många grattisönskningar hade jag inte fått utan facebook. Lite glad blir man ju trots allt....måste nog erkänna det.
Är det viktigt med traditioner tycker ni?

kram!

2 kommentarer:

  1. Jamen jösse ja! Grattis raring på födelsedagen!!! Förlåt att jag glömde...sedan operationen är allt lite upp och ner...inga rutiner alls längre! Blir bättre när jag är tillbaka på jobbet och jag åter börjar titta i almanackan...
    Massor av grattiskramar från mig, John och Linda!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket. Syftet med inlägget var nog inte att tigga grattiskramar utan jag var bara lite nyfiken på om folk är traditionsenliga.....men tack ändå.

    SvaraRadera