21 jan. 2010

summering av 2009

  • December  kolmårdens djurpark med spa och möte med vargar. Rickard fyllde år
  • November Caroline fyllde år, hormonbehandling
  • Oktober  HormonstartVesna bjöd på en annorlunda kväll med Serbisk mat, jag planterade ett hundratal lökar. Och varför är det värt att ta upp? Jo, jag har i flera år sagt att jag ska göra det men inte kommit till skott. Jula hade premiär i Eskilstuna
  • September Rasmus fyllde år, Uteplatsen på baksidan började ta form, diskmaskin la av = ny maskin, yes! Dop i Örebro, vi gifte oss!! Räven var ett problem för oss som vi fixade så småningom
  • Augusti flöt på som en "normal" månad....husbygget tog väll den mesta tiden. Jag började arbeta 100% igen
  • Juli Jag blev faster till en liten krabat! Karmansbo kakbuffe´fick ett besök, John fick provdyka,  Ett negativt gravtest :( Tidö slott och leksaksmusseum
  • Juni  dammsjön utanför Nora fick ett besök av oss mitt i allt husbygge, ett litet tillskott i släkten kom till
  • Maj Kompostkvarn inhandlades för att kunna mala ner allt skräp som blir av tallarna på baksidan, positivt gravtest men olyckligt slut,
  • April jag påbörjade en utbildning via jobbet på MDH, sluta röka period.....gick så där......Rosenholms trädgårdsdesigner 2008 är ett dataprogram som har varit en trogen vän under vinterhalvåret 2 April var årets första vårdag!
  • mars hormonbehandling , en kurs i design på högskolan i Borås, processen på arbetsplatsen med chefen är en följetång under hela våren
  • Februari diskbänksbyte inkl strul med vattenledningar, misslyckat försök med sammnföring av spermier och ägg, jag fyllde år
  • Januari gäststugan tapetserades klart, hormonbehandling pågår för fullt och denna gången var humöret ur balans.
OBS!
Jag kommer naturligtvis ihåg alla mina vänners födelsedagar också men jag har valt att skriva upp dom som berör mest.
1 Maj satte vi dessutom första skoptaget i backen för vårt nya hus.....vi håller på än men förhoppningsvis inte så länge till.
Jag kommer ihåg många trevliga tillställningar med baljabad, god mat och dryck men inte så mycket som tidigare år. Vi har varit rätt upptagna detta -09.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar