19 juli 2009

Semestern börjar gå mot sitt slut.

redan nu när det återstår en vecka börjar det kännas stressigt. Vad skulle jag hinna med? Och vad har hänt under dessa 4 veckor? Två veckor in på semestern väntade vi på att få ta ett gravtest som senare visade sig negativt. Jämmer o elände. Inga nya försök förrän i höst. Då förändrades hela semesterplaneringen, jag kunde hjälpa till med husbygget, jobba på som vanligt i trädgården....tunga lyft som leder till utmattning framåt kvällen vilket resulterar i mycket utesittar kvällar om nu vädret tillåter. Jag kunde faktist ta mej ett glas vin o strosa runt hemma o pyssla. ( det blir lite trevligare då). Så här i efterhand så har jag ändå inte fått mycket vettigt gjort. Husbygget har stått still pga uteblivna takstolar. Tomten ser bara katastrofal ut. Det har regnat mesta delen av semestern eller så har det varit exotiskt varm så man inte orkat göra nåt pga det. Vad har vi gjort då?

Vi har umgåts! Och vi har varit på upptäcksfärder bland länets alla antik-bodar, vi har fikat, ätit, badat, slappat, läst, löst korsord, promenerat. Vi har gjort saker som man inte hinner göra annars. Och det är väll det semestern är till för? Eller? Jag skrev tidigare att jag hade en liten gubbe på min axel som tyckte att det bara var gamlingar och barn som hade lov på sommaren, alla friska kunde passa på att göra nyttiga saker på sin semester som ex bygga hus. Han sitter kvar där än men jag har satt munkavel på honom. Och varför är jag då stressig redan nu inför semesterns slut? Jag har ju gjort det jag ska.....eller? Vilken knepig varelse man är som resonerar så tokigt ibland.

Kram på er, Päivi

1 kommentar: